Caprice Musics nya logotyp. 

Caprice Records blir Caprice Music

”Under de senaste åren har vi på Caprice breddat vårt utbud, till exempel med att vi sjösatte Caprice Musikpodd förra året”, säger Marie Wisén, verksamhetschef på Caprice. ”Och då känns det också naturligt att uppdatera vårt namn då vi går från att vara ett traditionellt skivbolag till att vara mer av ett modernt musikbolag. Sättet som människor konsumerar musik på har ju förändrats dramatiskt de senaste årtiondena, och med den här omprofileringen hoppas vi kunna möta den moderna publiken på ett mer relevant sätt”.

Med hjälp av designbyrån Familjen STHLM har Caprice också fått en ny visuell identitet som ska hjälpa bolaget ta steget in i framtiden. ”Det var dags att göra en nystart, även visuellt”, fortsätter Marie Wisén. ”Den gamla rödsvarta loggan har hängt med sen 1980-talet och har tjänat oss väl, men nu ville vi visa att Caprice inte bara vilar på sina gamla lagrar utan även har en massa nya och spännande saker att bidra med framåt!”

Kommentarer

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.