Jordglobar i en skål. Foto: Matthew Allard/Flickr (CC)

Foto: Matthew Allard/Flickr (CC) 

Snabbkurs i musikexport

Synkronisering av svensk musik i utlandet, en norsk djupdykning och digital marknadsföring. Nu finns vårens seminarier från Export Music Sweden på webben.

Synkronisering av svensk musik i utlandet – vad är det för något och hur det har utvecklats genom åren? Samtalet modereras av Petra Markgren Wangler och i panelen sitter Jon Pugh, Sony ATV, Iain Cooke, Music Superviso, Mimmi Bashiri, Extreme Music och Eva Hällefors, Warner Music Scandinavia.

Synkronisering av svensk musik i utlandet

Destination Norge

Norge är en viktig marknad för svensk musik och kan vara ett viktigt steg i en artists internationella karriär. Den norske experten Stein Bjelland bjuder på en djupdykning i vårt grannlands musikmarknad och ger tips på var du bör synas och vad du bör känna till om norska konsumtionsmönster.

Crash Course Norway

Guide i den digitala djungeln

Att digitala medier är viktiga plattformar för att nå ut hör vi dagligen. Men hur ska du göra för att få ut bästa möjliga resultat på respektive plattform? Claire Mas, digital marknadsexpert på Music Ally i London, är din guide i din digitala djungeln och ger handfasta råd om marknadsföring på Facebook och Twitter.

Digital Marketing and Advertising del 1
Digital Marketing and Advertising del 2

Seminarierna har anordnats av Export Music Sweden inom ramen för ett treårigt samarbete mellan Musikverket med stöd av Kulturrådet, SAMI, Ifpi och Stim.

Kommentarer

 

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.